Kiedy pracownik nie chce się integrować z grupą…

team
Często kluczowym wymogiem podczas procesów rekrutacyjnych jest postawienie potencjalnym pracownikom wysokich umiejętności interpersonalnych i chęci pracy w grupie. Od kilku lat w Polsce postawała moda na teambuilding i pracę zespołową. Wiele projektów wymaga burzy mózgów. Mało tego, realizowane są krok po kroku w celu usystematyzowania zakresu obowiązków, jak i poszukiwania nowych pomysłów i koncepcji. Niestety jednak nie każdy potrafi radzić sobie z tak postawionymi wymaganiami.


Są ludzie, którzy 100% siebie dają tylko wtedy, gdy pracują w pojedynkę. Ważne są dla nich tylko ramy i wytyczne, a oni dołożą wszelkich starań, by sfinalizować projekt na najwyższym poziomie. Z czym jednak mamy do czynienia, kiedy stawiamy konkretny wymóg stworzenia współpracującego ze sobą zespołu? Należy uważać, bowiem osoby samodzielne bardzo często odruchowo reagują asertywnie. Niekoniecznie mają za sobą liczne kursy i szkolenia, po prostu wnoszą własne zdanie i postulaty, że ich praca nie będzie wtedy wydajna. Co zrobić z takim fantem? My proponujemy spróbować. Przecież to tak niewiele, a nuż uda się wtedy wyłuskać choć odrobinę chęci współpracy. Mało tego, możemy skierować pracownika na liczne warsztaty związane z pracą zespołową czy komunikacją interpersonalną. W końcu duże miasta, takie jak Warszawa, Kraków czy Poznań posiadają liczne placówki, realizujące szkolenia otwarte oraz kursy na specjalne zamówienia.

Zastanówmy się więc, czy warto przekonań do nich współpracowników. Pomyślmy, co mogą wnieść i jak zmienić stopień pracy w zespole

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>